του Βασίλη Σωτηρόπουλου
Το φως από τα φωτιστικά έλουζε το μοντέρνο,
ψηλοτάβανο γραφείο, σε αντίθεση με το βαθύ σκοτάδι που επικρατούσε στο υπόλοιπο
κτήριο. Όλοι είχαν σχολάσει προ πολλού, αλλά όχι οι άνθρωποι του Μάρκετινγκ της
εταιρείας. Ο προϊστάμενος του τμήματος μόλις είχε πάρει εντολή να μελετήσει
τους οικονομικούς δείκτες στην αγορά. Αντί να αναθέσει στους υφισταμένους να
μελετήσουν ατελείωτους δείκτες, αναλύσεις και εκθέσεις ειδικών, αποφάσισε να
κάνει κάτι διαφορετικό, κάτι πρωτότυπο. «Μαρία πάρε την μεζούρα και μέτρα στα
μαγαζιά το μήκος της γυναικείας φούστας», είπε. «Eσύ, Γιώργο, μέτρα το πάχος των γραβατών που πουλιούνται στα καταστήματα»,
συνέχισε και, τέλος, «Εσύ, Νίκο, μάθε αν αυξήθηκαν οι πωλήσεις οικογενειακών τάφων στην
Αθήνα!».
Τρίβετε
τα μάτια σας από την έκπληξη; Θεωρείτε ότι ο μάνατζερ τρελάθηκε ή ότι ο αρθρογράφος
γράφει ασυναρτησίες; Όχι και πάλι όχι. Σύμφωνα με τους συντάκτες του Business Insider[1] υπάρχει μια σειρά από ασυνήθιστους δείκτες που δείχνουν την πραγματική
κατάσταση μιας οικονομίας.
Το
μήκος της γυναικείας φούστας, οι πωλήσεις Άρλεκιν, οι πωλήσεις κραγιόν, ο
αριθμός των κροκοδείλων στην Αμερική, αλλά και μια σειρά άλλοι δείκτες δείχνουν
αν μια οικονομία αναπτύσσεται η βυθίζεται σε ύφεση.
Πολλοί από αυτούς
τους δείκτες έχουν οικονομικό υπόβαθρο. Ποιος μπορεί να ξοδεύει σε πολυτελή
αγαθά σε περιόδους κρίσης; Οι πωλήσεις μπύρας σε μπαρ μειώνονται πολύ. Στη
Ιαπωνία, όταν υπάρχει οικονομική ύφεση, οι γυναίκες ξοδεύουν λιγότερα για τον
καλλωπισμό τους και γι’ αυτό τον λόγο κόβουν τα μαλλιά τους κοντύτερα. Άλλοι πάλι
δείκτες είναι ψυχολογικοί. Η αύξηση του μήκους του τακουνιού, η αύξηση των
πωλήσεων των Άρλεκιν και των κραγιόν, οφείλεται στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα
είδη κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται καλύτερα σε περιόδους οικονομικής
κρίσης.
Άλλοι δείκτες πάλι είναι πρακτικοί. Όταν οι δουλειές
σπανίζουν, όλοι θέλουν να πείσουν ότι εργάζονται σκληρά και είναι αφοσιωμένοι
στην δουλειά. Έτσι αυξάνονται οι πωλήσεις γραβάτας!
Κάθε φορά, λοιπόν,
που θα θελήσετε να υλοποιήσετε ένα σχέδιο Στρατηγικής Επικοινωνίας και θέλετε να
κατανοήσετε το οικονομικό περιβάλλον, μην τρέχετε πίσω από αναλύσεις, διαγράμματα,
καμπύλες ζήτησης. Ίσως μια ματιά στο ύψος του γυναικείου τακουνιού, μια βόλτα
στα καταστήματα που πωλούν καλλυντικά, μια αναζήτηση στις αγγελίες για πωλήσεις
τάφων να σας δώσουν όλες τις απαντήσεις!
[1] http://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/775675/treloi-oikonomikoi-deiktes-pou-faneronoun-tin-pragmatiki-oikonomia?ref=rel
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να μην περιέχουν υβριστικούς. προσβλητικούς ή/και ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς, διαφορετικά θα διαγράφονται